Kommuner indkøber fælles DHUV-system

Ni kommuner har i dag underskrevet leveranceaftaler med Team Online om et nyt, fælles DHUV-system.

Ni kommuner har i det sidste år arbejdet sammen med KOMBIT i et DHUV udbudsnetværk for at skabe et udbud af en ny it-løsning til sagsbehandling på handicappede og udsatte voksneområdet. Udbuddet, som blev gennemført ultimo 2013, resulterede i at KOMBIT indgik en rammeaftale med Team Online A/S om levering af det nye system – læs mere om dette her. Med rammeaftalen har kommunerne haft mulighed for at indkøbe et DHUV-system inklusiv drift, vedligeholdelse og videreudvikling til en favorabel pris.

Det nye system bliver en webbaseret løsning, der skal understøtte kommunernes sagsbehandling på det specialiserede socialområde og løsningen understøtter ligeledes voksenudredningsmetoden (VUM). De første kommuner går i pilotdrift med systemet i tredje kvartal 2014.

Fælles købekraft

Kommunernes samarbejde i udbudsnetværket baserede sig på et ønske om at opnå større volumen til indkøb af en bedre løsning til en mere favorabel pris. Du kan læse mere om DHUV-udbudsnetværkets arbejde  og se de ni kommuner her.

Klar til Rammearkitekturen

Det nye DHUV-system bliver desuden det første fagsystem, der er klar til at integrere til de kommende Støttesystemer og til Serviceplatformen. De indgåede leveranceaftaler sikrer således, at alle ni kommuner får et sagsbehandlingssystem, der understøtter den fælleskommunale Rammearkitektur - og dermed en sammenhængende it-understøttelse af området.

 

Kontakt

Chefkonsulent / Projektleder
3334 9409